Takuu

Mitä takuulla tarkoitetaan

Takuupalvelulla tarkoitetaan joko laitteen korjaamista tai uuden laitteen toimittamista takuun myöntäjän harkinnan mukaan.

Takuu kattaa materiaali- ja valmistusviat. Se ei kata normaalista kulumisesta aiheutuvaa ongelmaa tai virheellisestä käytöstä johtuvia vikoja.

Kuinka pitkä takuu peruslaitteella on?

Peruslaitteen takuu riippuu siitä, onko laite kotitalous- vai ammattikäytössä. Jos sopimukseen on kirjattu yrityskaupan yhteydessä ”kodinomaiseen käyttöön” sovelletaan tähän yksityiskaupan takuuta. Ammattikäyttö on yrityksessä ammattimaista ja päivittäistä käyttöä ansaintamielessä.

Kotitalouskäyttö

Laite on hankittu yksityishenkilön nimissä. Jos sopimukseen on kirjattu yrityskaupan yhteydessä ”kodinomaiseen käyttöön” sovelletaan tähän yksityiskaupan takuuta.

Kotitalouskäyttöön hankittussa laitteessasi voi olla ns. normaali takuu* tai pidennetty takuu. 07/17 – 11/19 hankituissa laitteissa pidennetty takuu on laajennettu takuu** (MAX Plus 20 -paketit) ja 11/19 jälkeen hankituissa laitteissa on PLATINUM takuu*** (voi olla kaikissa paketeissa lisämaksusta).

*Normaali takuu on moottorille 4 v ja muille osille 1 v.
**Laajennettu takuu koskee 07/17 – 11/19 hankittuja laitteita. Takuu on moottorille 20 v ja muille osille 2 v. Takuu sisältyy Plus 20 -pakettiin.
***PLATINUM takuu koskee 11/19 jälkeen hankittuja laitteita. Takuu on moottorille 20 v ja muille osille 4 v. Takuu voi olla kaikissa laitepaketeissa.

Ammattikäyttö

Laite on hankittu yrityksen nimissä. Jos sopimukseen on kirjattu yrityskaupan yhteydessä ”kodinomaiseen käyttöön” sovelletaan tähän yksityiskaupan takuuta. Ammattikäyttö on yrityksessä laitteen ammattimaista ja päivittäistä käyttöä ansaintamielessä.

Ammattikäyttöön hankittussa laitteessasi voi olla ns. normaali takuu* tai pidennetty takuu. 07/17 – 11/19 hankituissa laitteissa pidennetty takuu on laajennettu takuu** (MAX Plus 20 -paketit) ja 11/19 jälkeen hankituissa laitteissa on PLATINUM takuu*** (voi olla kaikissa paketeissa lisämaksusta).

*Normaali takuu on moottorille 2 v ja muille osille 1 v.
**10 v takuu koskee 07/17 – 11/19 hankittuja laitteita. Takuu on moottorille 10 v ja muille osille 1 v. Takuu sisältyy Plus 20 -pakettiin.
***PLATINUM takuu koskee 11/19 jälkeen hankittuja laitteita. Takuu on moottorille 10 v ja muille osille 2 v. Takuu voi olla kaikissa laitepaketeissa.

Takuuehdot

Takuuta ei myönnetä, jos:

  • Vika johtuu sähköverkon häiriöstä
  • Vika johtuu käyttövirheestä
  • Laitetta käytetään ilman vettä
  • Laitteeseen on täytetty liikaa vettä
  • Laitteella imuroidaan materiaaleja, jotka eivät sitoudu hyvin veteen esimerkiksi mineraalipöly
  • Jos laitetta käytetään ilman separaattoria tai separaattorin huolto on laiminlyöty

Takuu ei myöskään ole voimassa, jos:

  • Tyyppikilpi tai sarjanumero poistetaan
  • Laitetta manipuloidaan (kuten vian etsintä ja/tai korjausyritys)
  • Laitteelle aiheutetaan tarkoituksellisesti vahinkoa
PRO-AQUA yläpuolelta

Kuinka lähetän laitteen takuuhuoltoon?

Vie huoltoon lähetettävä laitteesi huolellisesti pakattuna postin toimipisteeseen. Meillä on asiakaspalautukseen sopimustunnus, joten erillistä osoitetietoa ei tarvitse kirjoittaa.

Laita paketin päälle seuraavat tiedot:
”Asiakaspalautus 14, Naikon Oy, sopimustunnus 615778”.

Kirjoita mukaan saatekirje, joka sisältää:

  • nimesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi sekä postiosoitteesi
  • laitteen sarjanumeron: tästä löydät sarjanumeron
  • vikaselosteen

Huollon asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@naikon.fi
Puhelin: arkisin klo 9-17 045 111 6363

Takaisin blogiin